הטיפול בעור התינוק

הטיפול בעור התינוק

מזל טוב!  תינוק חדש הצטרף למשפחה  ומיד אנחנו מוצפות בהוראות הפעלה מהאמהות הותיקות ובפרסומות משכנעות למוצרים "שכל תינוק חייב". דווקא ברגע הזה, שבו התינוק שלנו צריך שנפעיל בשבילו את כל החושים, אנחנו מתעלמות מחוש הריח שלנו ופועלות לפי הנחיות "המומחים". חוש הריח מזהיר אותנו מרעלים וכימיקלים שנמצאים במוצרי הטיפוח לתינוקות, אבל אנחנו כל כך רגילות לריחות האלה, שזה נראה לנו נורמלי.

מה מכילים מוצרי הטיפוח לתינוקות?

אם יש לכן מכרים שעובדים במפעל לייצור מגבונים לחים, הם יוכלו לספר לכם על משאיות כימיקלים שנכנסות בכל יום למפעל לפרוק סחורה. את כל הכימיקלים האלה אנחנו מעבירות בדיוור ישיר לתינוקות שלנו, בכל שימוש במגבון. גם אם אנחנו קונות מגבונים ללא אלכוהול, עדיין יש בהם חומרים משמרים, כי בכל מקום שבו יש מים – יש גם חיידקים ולכן צריך להרוג אותם עם חומר משמר.  יש מגוון משמרים במגבונים, החל מפנוקסיאתנול שמגרה את העור והעיניים ועד למתיל פראבן שהוא חומר מסרטן, שגורם גם לדרמטיטיס, פריחות ואלרגיות.

אחרי שניגבנו עם מגבונים עמוסי חומרים משמרים, אנחנו מתפלאות שלילד יש תפרחת חיתולים למרות שאנחנו לא משאירות אותו עם חיתול רטוב, ורצות לקנות לו קרם החתלה, שגם הוא מכיל בדיוק את אותם משמרים...

אחרי המקלחת אנחנו מפנקות את התינוק שלנו במסאג' כייפי עם שמן תינוקות או תחליב מרענן, שמכילים "שמנים מינרליים" המופקים מנפט: מינרל אוייל, פטרולטום, וזלין, פרפין וכו'.  תוצרי הנפט האלו אוטמים את העור וכולאים את הרעלים בתוכו. כתוצאה מכך - העור לא נושם כמו שצריך ומפתח אלרגיות, פצעונים ויובש.

לסיום אנחנו יוצאות עם התינוק שלנו לטיול ומקפידות למרוח לו מקדם הגנה, אחרי שהזהירו אותנו מנזקי קרינת השמש. רק שמקדמי ההגנה יוצרים רדיקלים חופשיים לא פחות מהשמש עצמה וממשיכים להזיק גם שאנחנו כבר לא בשמש.

אז מה עושים?

רוחצים את התינוק במים במקום במגבונים, ומורחים על העור אך ורק שמנים צמחיים אורגניים בכבישה קרה. השמנים הצמחים מכילים ריכוז גבוה של ויטמינים וחומרי הזנה שמעניקים לעור העדין של התינוק את כל מה שהוא צריך, ללא תופעות לוואי.  להגנה מהשמש אפשר להשתמש בחמאת שיאה אורגנית, המעניקה הגנה טבעית מהקרינה למשך כחצי שעה לפחות, בלי לאטום את העור ובלי להפריע ליצירת ויטמין D. 

הסוד הוא בפשטות: אין צורך לקנות סטוקים של קרמים למטרות שונות. קרם אחד, המכיל חמאת שיאה ושמנים צמחיים אורגניים בכבישה קרה, יכול להתאים לתינוק ולכל המשפחה כקרם לפנים, כקרם גוף, עיסוי לאחר האמבטיה, הגנה מהשמש, וטיפול באדמומיות ויובש. (ואם נתקעים במדבר בלי אוכל, תמיד אפשר גם לאכול אותו...)